Social selling
De företag som lyckas med sin närvaro i sociala kanaler är de som även har medarbetare som bygger sina personliga varumärken. Därför hjälper vi er att få igång er social selling så att ni kan få ut affärsmöjligheter från er digitala närvaro.
Boka möteSå hjälper vi dig att komma igång med social selling:
- Inspirationsföreläsning
Under en föreläsning får ni lära er varför företag väljer LinkedIn som säljkanal, hur du ska göra för att växa företagets varumärke på LinkedIn, samt hur det personliga varumärket spelar roll.
- Coaching
Du får också en genomgång i hur du bygger ditt personliga varumärke, blir en tankeledare i din bransch, och därigenom ökar försäljningen. Konkreta tips som fokuserar på att maximera kraften från LinkedIn som kanal!
- Contentplan
Vi tar fram en övergripande plan på vad ni kan skriva, både för företagskontot och de personliga varumärkena. Vi hjälper er kring hur ni ska tänka kring content för social selling med syfte att lyckas driva engagemang och tillväxt på lång sikt.
Skapa affärsmöjligheter genom ett starkt personligt varumärke
LinkedIn är större än någonsin idag! 60% av svenskarna använder LinkedIn, och 30% av användarna nyttjar plattformen för att marknadsföra sig själva. Vi ser också i många undersökningar att majoriteten av B2B beslutsfattare använder Linkedin för sin research. Företag börjar förstå värdet av LinkedIn som kanal och skapar mer innehåll för att synas och växa sitt varumärke.
Samtidigt växer fenomenet social selling allt mer. Det vill säga att du kan sälja mer genom att bygga ditt personliga varumärke och skapa starka relationer på LinkedIn. Vi människor köper ju gärna av människor som vi gillar, snarare än företagslogon som vi saknar anknytning till. Våra digitala strateger och social media-experter hjälper dig att bygga personliga varumärken, blir en tankeledare i din bransch, och därigenom öka försäljningen. Allt från föreläsning, till coaching och konkreta råd.
”Vi kan verkligen rekommendera Smarkify. Det är en byrå som utmanar oss och som hela tiden hjälper oss att bli bättre. Det uppskattar vi!"
Läs hela kundcaset